Satış Teklifi Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Satış ve Pazarlama İş ve Şirket Yönetimi 3dk
Satış ve Pazarlama İş ve Şirket Yönetimi
İçindekiler
Satış teklifleri, bazı işletme sahipleri için sancılı bir süreç ve zaman kaybı olarak görülebilir. Her ne kadar yöneticiler için zorlayıcı olsa da iyi hazırlanmış bir teklif, başarısız bir iş görüşmesinin gidişatını değiştirerek gelecekte daha fazla satışa kapı açabilir. Peki, satışlarınızı artıracak başarılı satış tekliflerini nasıl hazırlamalısınız?
Satış Teklifi Ne Demek?
Satışın tamamlanmasından önce müşteriyle paylaşılan bir belgedir. Yaptığınız işin türüne göre değişmekle birlikte; müşteri, satışa sunulan ürün veya hizmetin türü, miktarı ve talep edilen ücretler hakkında bilgiler içerir. Bu belgenin genellikle geçerli olduğu bir aralık vardır.
İşletmenin rakiplerinden ayrılan benzersiz özelliklerini öne çıkaran satış teklifine ise benzersiz satış teklifi denir.
Satış Teklifi Nasıl Hazırlanır?
Satış teklifi hazırlarken şu adımları takip edebilirsiniz:
Planlı Olun
Çoğumuzun satış teklifi hazırlarken yapacağı ilk şey, bir Word veya Excel dosyası açmak ve aklımıza gelen bilgileri direkt olarak yazıya dökmek olacaktır. Ama müşterileriniz için vakit nakittir ve okuması dakikalarını alacak bir teklifle karşılaştığında belgeyi okumadan kapatabilir. Böyle bir sonuç aldığınızda yazıya harcadığınız bütün vakit boşa gitmiş olur. Bu nedenle servis ve maliyet fiyatlarını içeren, muhatabınızın okuyabileceği uzunlukta, planlı bir teklif hazırlanmalıdır.
İçeriği Netleştirin
Muhatabınızın sunacağınız satış teklifinden beklediği en önemli içerik fiyat bilgisidir. Bu nedenle hazırladığınız tekliflerde bu bilgiyi açıkça belirtmelisiniz. Tek bir fiyat teklif etmek, eğer müşterinizin düşündüğü fiyat aralığından yukardaysa red almanıza sebep olabilir.
Sağlayacağınız hizmet yelpazesine bağlı olarak farklı fiyatlandırma seçenekleri ekleyebilirsiniz. Böylece muhatabınız, teklifinizi doğrudan reddetmek yerine farklı seçenekler arasından bütçesine uygun olanı seçebilir.
Fiyat Avantajını Vurgulayın
Satış teklifinizde fiyat avantajını vurgulamaktan kaçınmanız da yararınıza olacaktır. Gelin müşterinizle empati yapalım. Bir sorunumuz var ve karşı tarafın çözmesini bekliyoruz. İçeriği sunulan fiyatların ne kadar iyi olduğuyla doldurulmuş bir teklifle karşılaşmamız çok sinir bozucu olacaktır. Bu nedenle, hazırladığınız teklifte üzerine düşmeniz gereken nokta ihtiyaçları nasıl karşılayacağınızı muhatabınıza aktarabilmek olmalıdır.
Alıcıyı Belirtin
Alıcınızın kim olduğunu açıkça belirtmek de satış teklifleri hazırlamanın önemli hususlarından biridir. Onlara isimleriyle hitap edeceğiniz, ihtiyaçlarını ve çözümlerinizi anlatacağınız bir teklif, müşterinizi özel hissettirecektir.
Formatı Belirleyin
Satış tekliflerinin formatı sektöre ya da firmaya göre değişiklik gösterebilir. Mal satışı için hazırlanacak teklif yalnızca bir sayfayken, bir reklam ajansının hazırlayacağı teklif birkaç sayfadan oluşabilir. Satış tekliflerinin formatı bulunduğunuz sektöre veya şirkete göre değişebilir. Bir ürün satışı için hazırlanacak teklif bir sayfa iken, bir reklam ajansının hazırlaması gereken satış teklifi birkaç sayfayı bulabilir.
Ancak her satış teklifinin içeriğinde bulunması gereken bazı önemli maddeler vardır. Bunlar:
- Satıcı firma bilgileri
- Müşteri bilgileri
- Teklif tarihi
- Hizmet/ürün cinsi, miktarı, birim fiyatı ve KDV bilgisi
- Ara toplam ve KDV dahil toplam tutar
Bu bilgilerle birlikte teklifinizi, sunduğunuz ürünler ve sağlayacakları faydalar kapsamında özelleştirebilirsiniz.
Satış Teklifi Nasıl Takip Edilir?
Teklifinizi hazırlayıp sunarak üzerinizden büyük bir yük kalktığını düşünebilirsiniz. Ne yazık ki sizinle bu kötü haberi paylaşmalıyız; işiniz bununla bitmiyor. Gönderdiğiniz teklifin takip edilmesi de gerekir.
KOBİ’ler, satın alma sürecini takip etmek için genellikle özel bir çalışan tutmadıklarından, günlük işlerinin koşuşturmacasında teklifinizi görmeyebilirler. Bu nedenle özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerle çalışıyorsanız davetiyenizi gönderdiğiniz firma ile düzenli iletişim kurmanız, satış sürecinizi hızlandıracaktır.
Teklif Takibinde Nelere Dikkat Edilmeli?
Teklif takibinde dikkat etmeniz gereken diğer hususları şu şekilde sıralayabiliriz:
- Müşterinizi teklifi hemen kabul etmeye zorlamanız ters tepebilir ve müşterinizin teklifi reddetmesine neden olabilir. Bu nedenle gerekli yönlendirmeleri tatlı bir dille yapın ve müşterilerinizin yanıt vermesini bekleyin.
- Teklif takibi sırasında mutlaka sözlü onay verecek müşterileriniz olacaktır. Ancak işlerinizin düzenli ve daha güvenli ilerleyebilmesi için müşterilerinizden yazılı olarak yanıt vermelerini isteyin.
- Gerekirse teklifinizi şirketin beklentilerine göre revize edin. Teklif tutarını düşürürken kar marjınızı korumaya çalışın ve piyasanın altında teklif vermeyin.
Etkin bir teklif takibi için Mikro Yazılım’ınteklif takip programı ile iş yükünüzü azaltın!
İnternet sitemizde yer alan içerikler genel bilgilendirme amaçlıdır ve tavsiye niteliği taşımamaktadır. Konu hakkında kişiselleştirilmiş tavsiyeler için bir uzmana danışmanız gerekmektedir. Sunulan bilgilerin doğruluğu, eksiksizliği ve güncelliği tarafımızca garanti edilmemektedir. Mikrogrup, bu bilgilerin kullanımı sonucunda doğabilecek herhangi bir zarardan sorumlu tutulamaz. Detaylı yasal uyarılar için lütfen buraya tıklayınız.
BLOG
İlginizi çekebilecek diğer içerikler
Abone Olun
Blog sayfamıza abone olarak yeni içeriklerden haberdar olabilirsin!