Personel Devam Kontrol Sistemi (PKDS) Nedir?

Mikro Ürünler 3dk
Mikro Ürünler
İşletmelerin personelleriyle ilişkilerinde önemli hususlardan biri olan Personel Devam Kontrol Sistemi hakkında detayları sizin için derledik.

PKDS Nedir?


PKDS ya da uzun haliyle Personel Devam Kontrol Sistemi, işletmelerde personelin işe devamlılığını kontrol etmek için tercih edilen sistemlerdir. Çeşitli işletmelerde, şantiyelerde, fabrikalarda çalışanların normal mesai, fazla mesai, eksik gün ve saat, geç geliş erken gidişini takip eden; ay sonunda da bu veriler ışığında otomatik olarak puantaj hesabı yapabilen otomasyon sistemleri, Personel Devam Kontrol Sistemi çatısı altındadır.
Özellikle personel sayısı yüksek olan işletmelerde bu tarz sistemlere olan ihtiyaç ve ilgi yüksektir. Günümüz itibariyle neredeyse her şirkette personelin işe geliş gidişini takip eden bir Personel Devam Kontrol Sistemi kullanılmaktadır.

PKDS Yazılımı Nedir?


PKDS otomasyon sistemlerinin temel birimi, PKDS yazılımıdır. Bu yazılıma ek olarak bir de yardımcı geçiş kontrol sistemi bulunmaktadır.
Yardımcı geçiş kontrol sistemi ile personelin işyerine, fabrikaya ya da şantiyeye giriş çıkışı takip edilmektedir.

PKDS Örnekleri Nelerdir?


Personelin giriş çıkışını takip etmek için çok çeşitli sistemler kullanılmaktadır. Bunlardan bazıları yüz tanıma sistemi, parmak izi okuma sistemi, kartlı geçiş kontrol sistemidir.
Yüz tanıma sisteminin ve parmak izi okuma sisteminin yüksek kurulum ve bakım maliyetlerinden dolayı pek çok işletme tarafından kartlı geçiş sistemi tercih edilmektedir.

PKDS Neden Gereklidir?


Personel devam takibi puantajın yani çalışanların hak ettikleri maaşlarını hesaplamanın yanında işyerinin verimliliğini takip etmenin ve geliştirmenin de gerekliliklerinden biridir. Bu sebeple her ne yöntemle olursa olsun, her işletme bir şekilde personel devamlılığının takibi yapmaktadır.

PKDS’nin Yararları Nelerdir?


Otomasyon çözümleri ile beraber kullanıldığında Personel Devam Kontrol Sistemleri, hiçbir manuel veri girişine ya da komuta ihtiyaç olmaksızın personelinizin devamlılığını ve iş performansını eksiksiz bir şekilde takip eder, ay sonunda hangi çalışanın ne kadar maaş hak ettiğini, kaç gün ve saat çalıştığını sizin için hassasiyetle hesaplar. Ayrıca hangi çalışanın saat kaçtan kaça kadar çalıştığını, ne sıklıkla geç geldiğini ya da erken çıktığını titizlikle takip eder.
Böylece işletmenizin verimliliği ve personelinizin iş performansına dair tutarlı ve değerli veriler her zaman elinizin altında olur. Personelin giriş ve çıkış saatlerine bakarak hesap yapan PKDS uygulamaları, iş yeri politikanıza paralel olarak personelin işe geç gelmesi ya da işten erken çıkmasına paralel olarak maaşından kesinti yapabilir.

Personel Devamlılığını Takip Etme Yöntemleri Nelerdir?


Personel devamlılığını takip etme yöntemlerinden bazıları şöyle:

  • Akılda tutmak,
  • Kağıt kalem kullanarak not almak,
  • Basılı çalışma takvimine el ile işlemek,
  • Bir ajandaya not almak,
  • MS Excel gibi programlar kullanmak,
  • Kimlik kartı ile kapı giriş sistemi gibi otomasyon çözümleri,
  • Bu iş için geliştirilmiş özel yazılımlar kullanmak

Eğer işletmenizin çalışan sayısı bir elin parmaklarını geçiyorsa, akılda tutma yöntemiyle personel devamlılık takibi pek de kullanışlı olmayabilir. Kağıt kalem ve not tutma içeren yöntemlerin takibi ve arşivlenmesi ise hayli zordur. MS Excel gibi programlara uygun formülleri yazmak ve ay sonunda gerekli hesapları yapmak uzmanlık gerektirdiği gibi, eğer işletmenizin çalışan sayısı belli bir miktarın üzerindeyse her gün bu Excel tablosuna el ile veri girmek ve ay sonunda bu veriler üzerinden hesaplamalar yapmak zahmetli olacaktır.
Hem maliyet hem de kullanım kolaylığı açısından pek çok sektörden sayısız işletmenin tercihi, uygun otomasyon çözümleri ile PKDS programları kullanmaktan yanadır.
İşletmenizin ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde özelleştirilmiş uygulamalar ve çözümler sunan PKDS programları ile sayısı ne olursa olsun personelinizin devamlılığını takip edebilir, puantaj hesaplamalarını hızlı ve doğru bir şekilde yapabilirsiniz.

Mikro Yazılım ile Personel Devamlılığını Takip Edin!


300’ün üzerinde iş ortaklığı ile, 30 yıldır 105 bin müşteriye kurumsal süreçlerde destek veren yerli bir şirket olarak Mikro Yazılım, şirketinize muhasebe raporları hazırlamadan personel devam programı gibi pek çok alanda destek olacak yazılım ürünleri ile iş süreçlerinizi verimli bir hale getirmek için hizmet vermektedir.

İnternet sitemizde yer alan içerikler genel bilgilendirme amaçlıdır ve tavsiye niteliği taşımamaktadır. Konu hakkında kişiselleştirilmiş tavsiyeler için bir uzmana danışmanız gerekmektedir. Sunulan bilgilerin doğruluğu, eksiksizliği ve güncelliği tarafımızca garanti edilmemektedir. Mikrogrup, bu bilgilerin kullanımı sonucunda doğabilecek herhangi bir zarardan sorumlu tutulamaz. Detaylı yasal uyarılar için lütfen buraya tıklayınız.
Whatsapp iletişim

Abone Olun

Blog sayfamıza abone olarak yeni içeriklerden haberdar olabilirsin!