CRM Nedir? Neden CRM Kullanmalısınız?

Mikro Ürünler 3dk
Mikro Ürünler

Sahip olduğunuz işletmeyi, o işletmenin tüm organizasyonunu, ekibini, ürün ve hizmetini, iş akışını ‘müşteri odaklı’ hale getirmek istiyorsunuz. Peki bunun için neye ihtiyacınız var? CRM ile ilgili tüm detaylar yazımızda.

CRM Nedir?


Consumer relationship management (CRM), Türkçesiyle müşteri ilişkileri yönetimi, işletmelerin teknoloji, strateji ve uygulamalarını; müşteri sadakati oluşturarak mevcut müşterilerini koruyacak ve potansiyel müşteriler kazanacak şekilde kullanmalarıdır.
CRM’in asli amacı müşterilerle sürdürülebilir bir ilişki kurmak, bu sayede şirket karlılığını artırmaktır. Bu da, müşterilerin tüm bilgi ve etkileşimlerini kayıt altına almayı gerektirir.

CRM Programları Nelerdir?


CRM programları, kontak yönetimi, satış süreci yönetimi, servis yönetimi, kampanya yönetimi gibi hizmetler sunar. CRM yalnızca bir müşteri veri tabanı değil, pazarlama faaliyetlerine yardım eden tüm araçları etkin şekilde kullanan çok yönlü bir platformdur. Müşteri odaklılık ve sadakat Şirketinizin müşteri odaklı bir organizasyona sahip olmasını istiyorsanız, CRM’i bu ideali gerçekleştirecek bir yönetim felsefesi olarak düşünebilirsiniz.
Bu yönetim felsefesini benimserseniz, müşterinizi daha iyi tanır, bunun bir sonucu olarak da onlarla ilişkinizi daha iyi yönetirsiniz. İyi müşteri ilişkileri yönetimi ise, müşterinin sürekli ve sadık olması sonucunu beraberinde getirir.
Ayrıca, siz müşterinizi tanıdıkça, onlar da sizi daha iyi tanıyacaktır. Bu sayede karşılıklı beklentiler de daha iyi belirlenip karşılanır.

CRM Şirketiniz için Neden Önemli?


CRM’nin önemini maddeler halinde inceleyelim:

  1. Mevcut müşterilerle daha iyi iletişim kurmanızı sağladığı için. CRM çözümleri, organizasyonunuz için tüm müşteri etkileşimlerini bir araya toplayıp takip etmenizi sağlayan bir platform sunar. Bu sayede hem müşterilerinizle iletişiminizin kalitesi artar, hem onlara daha iyi hizmet sunarsınız, hem de size geri dönen, sürekli ve sadık müşterilerinizin sayısı artar. Bu iki sonuç, satışlarınızın artması için de önemli bir sıçrama tahtası görevi görür.
  2. Potansiyel müşterileri yakalamanıza olanak tanıdığı için. CRM sayesinde, potansiyel müşterilerinizi de, tıpkı mevcut müşterileriniz gibi tanımlayıp sınıflandırabilirsiniz. Onların etkileşimlerini takip edip şirketiniz, bir ürünüz ya da hizmetinizle kurdukları ilişkiyi anlayabilir, bu sayede sadakat oluşturabilirsiniz.
  3. Satış sürecini otomatize etmenize yardım ettiği için. CRM, satış işlemlerini kolaylaştırır ve satış personelinin gerçek zamanlı performansını takip etmenizi sağlar.
  4. Pazarlama elinizi güçlendirdiği için. CRM yazılımları ile otomatize ettiğiniz pazarlama fonksiyonları sayesinde, kampanya tasarlayıp yönetebilirsiniz. Bu sayede hem yeni fırsatlar yakalayabilir hem de yaptığınız hamlelerinin ne kadarının size geri döndüğünü belirleyebilirsiniz.
  5. Müşteri hizmetlerinin daha etkin çalışmasına fırsat verdiği için. Müşteri hizmetleri ve çağrı merkezi operasyonlarınız, CRM çözümlerini kullanarak önemli müşteri bilgilerini her zaman güncel tutabilir, bu sayede bilgilendirme, arama ve yönlendirme işlemlerini daha hızlı çözebilir. Bu da hizmet kalitenizin artmasını sağlar.
  6. Kurum kültürünün ve işleyişinin kalıcı olmasına yardım ettiği için. CRM teknolojileri sayesinde, müşterilerinizle ilgili her bilgiyi kolayca takip edebilir ve tüm kurumun istediği zaman erişebileceği ve yönetebileceği şekilde saklayabilirsiniz. Bu da, organizasyon yapınızdaki ya da ekibinizdeki değişikliklerin müşterilerinizle olan ilişkileri etkilemesini engeller. Böylece sistem, içindeki değişkenlerden bağımsız olarak korunur.

Mikro Yazılım ve Veribis CRM Çözümleri


Entegrasyon çözümlerimizin arasına eklediğimiz müşteri ilişkileri yönetimi programı Veribis CRM;

  • Müşterilerinizi daha iyi tanımanızı
  • Satış fırsatlarını etkin şekilde yönetmenizi
  • Daha kazançlı satışlar yapmanızı
  • Kurumsallaşma sürecinizi hızlandırmanızı

sağlar.
Veribis CRM’i tüm iş süreçlerinizi uçtan uca yönetmenizi sağlayan Mikro Yazılım ürünleri Mikro Jump ve Mikro Fly ile entegre şekilde sunuyoruz. Kontrollü büyümek isteyen KOBİ’lerin tercihi Mikro Jump’ın ve hedeflerine uçarak giden büyük işletmelerin yazılımı Mikro Fly’ın ana paketine eklenen Veribis CRM’e ‘Satış ve Müşteri Yönetimi’ modülü altından ulaşabilir, her an her yerden etkin bir müşteri ilişkileri yönetimi yapabilirsiniz.

İnternet sitemizde yer alan içerikler genel bilgilendirme amaçlıdır ve tavsiye niteliği taşımamaktadır. Konu hakkında kişiselleştirilmiş tavsiyeler için bir uzmana danışmanız gerekmektedir. Sunulan bilgilerin doğruluğu, eksiksizliği ve güncelliği tarafımızca garanti edilmemektedir. Mikrogrup, bu bilgilerin kullanımı sonucunda doğabilecek herhangi bir zarardan sorumlu tutulamaz. Detaylı yasal uyarılar için lütfen buraya tıklayınız.
Whatsapp iletişim

Abone Olun

Blog sayfamıza abone olarak yeni içeriklerden haberdar olabilirsin!