Lojistik Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?
KOBİ İş Yönetimi 2dk
KOBİ İş Yönetimi
İçindekiler
Lojistik işletmelerin iş kalitesini, zaman yönetimi ve müşteri ilişkilerini etkileyen en önemli konulardandır. Günümüzde rekabetin artması ile beraber etkili lojistik yönetimi önem kazanmış, işini büyütmek isteyen işletmelerin önemle eğildiği konulardan bir tanesi haline gelmiştir.
Lojistikte başarılı olmanın altın kuralı planlama süreçlerini kolaylaştırmaktan geçer. Bu yazıda lojistiği daha etkin bir şekilde yönetebilmeniz için bazı önemli ipuçlarını ele aldık.
Sürecin En Başından Doğru Bir Planlama Yapın
Planlamak hayatımızın her döneminde, bir görevi veya sorumluluğu bir yerden başka bir yere getirmek için uyguladığımız yöntemlerden bir tanesidir. Karar alma süreçleri göreve başladığımızdan bitişine kadar olan süre içerisinde ne kadar fazla değiştirilirse planlama süreci o kadar aksamış ve tedarik zinciri yavaşlamış olur. Bu nedenle doğru bir planlama ile aksaklıkları düzeltmeniz daha kolay olacaktır.
Acil Durum Planı Hazırlayın
Lojistik planlarını ne kadar iyi yaparsak yapalım, mümkün olan her olasılığa karşı acil durum planımızın olması kriz durumlarında bizi rahatlatan ve stresten arındıran bir çözümdür.
Lojistik yönetiminde başarılı olmak demek her adımda özel bir alternatifinizin olması da demektir. İlk hazırladığınız plandan alternatif plana geçmekse deneyim kazanarak daha iyi öğrenebilirsiniz.
Lojistik Yöneticisinden Ne Beklediğinizi Düşünün
Etkili bir lojistik yönetimi istiyorsanız lojistik yöneticinizden ne beklediğinizi bilmeniz gerekir. İşletmenizde lojistik planlamaları ile alakalı bir durum yaşandığında iletişim becerileri yüksek, insanlar ile ilişkilenme ve iletişim becerileri iyi, sağlam bir iş ağına sahip, tedarik zincirini her noktada takip eden bir lojistik yöneticisi ile çalışmak sizi diğer işletmelerden farklı olmanızı sağlar.
Filo ve Envanter Yönetimi Yazılımı Kullanın
Tedarik zinciri içerisinde planladığımız, yürüttüğümüz ve sistemleştirdiğimiz her bir evre için günümüz teknolojilerini ve olmazsa olmaz dijital araçları kullanmamız bize yardımcı olacaktır. Filo ve envanter takip programı ile beraber tedarik zinciri içindeki lojistik süreçlere daha net hakim olabilir, etki eden bütün faktörleri inceleyebilirsiniz. Aksayan kısımlarda önlem alarak tedarik zincirini pürüzsüz şekilde ilerletebilirsiniz. Tedarikçi yönetim programı incelemesi yapmanızda da fayda olabilir.
Takım Halinde Çalışın
Gereksiz kaynak harcamaları lojistik yönetiminiz ile alakalı olabilir. Şirketinizin büyüklüğüne göre tedarik zincirinizi yeniden gözden geçirmek ve takımınız ile birlikte çalıştığınızı unutmamak. Takımınız ile beraber hatalarınızdan öğrenmek, takım halinde düzenli olarak toplantılar gerçekleştirmek, açık bir şekilde tartışmak, konuşmak ve üretmek zayıf lojistik yöntemlerinizi düzelterek üst düzeye çıkmanızı sağlayacaktır. Böylece hangi sistemlerin uygun olmadığını ve hangi sistemleri uygulamanız gerektiğine odaklanma fırsatı yakalayacaksınız.
İnternet sitemizde yer alan içerikler genel bilgilendirme amaçlıdır ve tavsiye niteliği taşımamaktadır. Konu hakkında kişiselleştirilmiş tavsiyeler için bir uzmana danışmanız gerekmektedir. Sunulan bilgilerin doğruluğu, eksiksizliği ve güncelliği tarafımızca garanti edilmemektedir. Mikrogrup, bu bilgilerin kullanımı sonucunda doğabilecek herhangi bir zarardan sorumlu tutulamaz. Detaylı yasal uyarılar için lütfen buraya tıklayınız.
BLOG
İlginizi çekebilecek diğer içerikler
Abone Olun
Blog sayfamıza abone olarak yeni içeriklerden haberdar olabilirsin!